Monday 6 April 2015

ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΜΠΑΡΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΩΝ ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΥΛΙΚΑ


Είμαι πρωινός τύπος! Και λέγοντας πρωινός, εννοώ πως τρώω πάντα πρωινό όταν σηκώνομαι από το κρεβάτι. Είτε θα σηκωθώ στις 8 το πρωί είτε στη 1 το μεσημέρι, το πρώτο γεύμα μου θα είναι το πρωινό. Μερικές φορές όταν θα σηκωθώ νωρίς το πρωί και θα έχω χρόνο, θα φτιάξω λίγη βρώμη με ξηρούς καρπούς, κανέλα και μέλι ή ένα βραστό αυγό με λίγο τυρί και μια ψημένη φέτα του τοστ. Θα το συνοδέψω με λίγο καφέ ή τσάι (περισσότερο όμως καφέ) και ίσως ένα μήλο κομμένο σε φέτες και πασπαλισμένο με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο. Εάν δεν έχω χρόνο τότε θα φάω μόνο ένα μήλο και θα πιω λίγο καφέ.

Μου αρέσει να δημιουργώ κάτι χορταστικό και παράλληλα γευστικό για το πρωινό μου. Νομίζω, πως είναι το μοναδικό γεύμα στο οποίο αφιερώνω τόση σκέψη για το τι θα φάω. Θέλω να μου δώσει ενέργεια για αρκετές ώρες και χωρίς να με φουσκώσει.  Βέβαια, οι ατέλειωτες ώρες δουλειάς και το ακατάστατο πρόγραμμα (είμαι νοσηλεύτρια), δεν μου αφήνει πάντα το περιθώριο ή την αντοχή για να προετοιμάσω με την ηρεμία μου το πρωινό μου. Γι αυτό το λόγο, αποφάσισα να φτιάξω μερικές μπάρες δημητριακών, χωρίς πολλά υλικά, παρά μόνο τα απαραίτητα για ένα δυνατό ξεκίνημα.



Τελευταία έχω συμπεριλάβει στη διατροφή μου το φυστικοβούτυρο (εδώ συνταγή για να το φτιάξετε μόνοι σας) το οποίο δίνει ξεχωριστή γεύση όπου και να το προσθέσετε. Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να λείπει από αυτή την συνταγή, η οποία είναι "βόμβα" υγείας και ενέργειας. Σε αρκετά ξένα food blogs είχα παρατηρήσει ότι χρησιμοποιούν τους χουρμάδες (medjool dates) ως βάση σε αρκετές συνταγές που θέλανε να "δέσουν" χωρίς να περιέχουν αλεύρι ή κάποια λιπαρή ουσία. Και όντως οι μπάρες δημητριακών απέκτησαν μια μορφή συμπαγή και ιδιαίτερα νόστιμη!

-----

Υγιεινές μπάρες δημητριακών με πέντε υλικά

υλικά
(για 8-10 μπάρες)

1 1/2 κούπα νιφάδες βρώμης
1/4 κούπας χουρμάδες (μουλιασμένους σε λίγο νερό)
1/4 κούπας φυστικοβούτυρο
1/4 κούπας μέλι
1/2 κούπας αμύγδαλα ωμά (ελαφρώς καβουρδισμένα)

προαιρετικά: αποξηραμένα φρούτα όπως βερίκοκα και goji berries

πώς θα το φτιάξω;

- Αρχικά, μουλιάστε τους χουρμάδες σε λίγο νερό για 10 λεπτά. Την ίδια στιγμή καβουρδίστε σε ένα τηγάνι σε χαμηλή φωτιά για λίγο τα αμύγδαλα. Μπορείτε εάν θέλετε να καβουρδίσετε και τις νιφάδες βρώμης, αλλά δεν είναι απαραίτητο βήμα. Αφού περάσουν τα 10 λεπτά περίπου, σε ένα μίξερ πολτοποιήστε τους χουρμάδες έτσι ώστε στο τέλος να παραμείνουν μικρά κομματάκια. Μεταφέρετε τις νιφάδες βρώμης, τα αμύγδαλα, τους χουρμάδες και τυχόν αποξηραμένα φρούτα σε ένα μπωλ μαζί.
- Σε ένα κατσαρολάκι ζεστάνετε το φυστικοβούτυρο και το μέλι μαζί. Όταν δημιουργηθεί ένα λεπτόρευστο μείγμα, προσθέστε το στο μπωλ με τα υπόλοιπα υλικά και ανατατέψτε με μια ξύλινη κουτάλα πολύ καλά. 
- Χρησιμοποιήστε ένα τετράγωνο ταψί ή ένα μικρό παραλληλόγραμμο το οποίο θα καλύψετε με χαρτί ψησίματος. Προσθέστε προσεχτικά το τελικό μείγμα με ένα κουτάλι, πιέζοντας το ελαφρά ώστε να πάει σε όλη την επιφάνεια του ταψιού. Στο τέλος, πιέστε ελαφρά με τα χέρια σας την επιφάνεια του μείγματος και σπρώξτε τυχόν περισσευούμενο μείγμα στις γωνίες του ταψιού.
- Τοποθετήστε το ταψί στο ψυγείο σας για μισή ώρα. Χαράξτε με ένα μαχαίρι κάθετες και παράλληλες γραμμές ώστε να έχετε ίδιου μεγέθους μπάρες δημητριακών.



No comments :

Post a Comment