Wednesday 11 November 2015

PANCAKES ΜΕ ΚΑΡΟΤΟ ΚΑΙ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ


     Τα τελευταία χρόνια έχω εντάξει στην καθημερινότητα μου τα φρούτα και τα λαχανικά προσπαθώντας να τρώω υγιεινά και να μην "ξεφεύγω" πολύ σε στιγμές ακατάστατης λαιμαργίας. Σε πολλούς αυτό ακούγεται αρκετά στερητικό και καταναγκαστικό, όμως, εμένα με βοηθάει ιδιαίτερα στο πολυάσχολο (εδώ και 2,5 χρόνια περίπου) πρόγραμμά μου. Παλιότερα αντιμετώπιζα ιδιαίτερο πρόβλημα με την ενέργεια που είχα και κατά πόσο χορταστικό ήταν το φαγητό που κατανάλωνα. Προσπαθώντας να μπω σε ρυθμούς που δεν είχα συνηθίσει (δεν ήμουν πάντα φαν του υγιεινού φαγητού) και να πιεστώ για δεύτερη φορά στη ζωή μου στο τι τρώω, εδώ και χρόνια κατέφυγα στην τακτική που μου έμαθε η μητέρα μου, να τρώω τα πάντα, φροντίζοντας κάθε γεύμα να περιλαμβάνει λίγη σαλάτα και να τρώω έως 2 φρούτα την ημέρα.
     Όλα αυτά περί διατροφικών συνηθειών ίσως ακούγονται βαρετά και κάποιες στιγμές όντως είναι. Όμως, έχω σκεφτεί αρκετές φορές πως ίσως σε ορισμένους ανθρώπους να ταιριάζει αυτό το μοτίβο διατροφικής συμπεριφοράς, εξαιτίας της μεγάλης τους ανάγκης να εκφραστούν μέσω του φαγητού (με γλυκές και αλμυρές συνταγές) και ναι να βρουν ένα είδος ανταμοιβής στο φαγητό. Εγώ τείνω προς την πρώτη περίπτωση όπου εκφράζομαι μέσω του φαγητού και κυρίως μέσω της ευχαρίστησης που προσφέρω σε άλλους όταν δοκιμάζουν αυτά που έχω φτιάξει. Τα περισσότερα είναι συνήθως υγιεινά ή έτσι πιστεύουν όσοι ακούν πως δεν έχω χρησιμοποιήσει αλεύρι άσπρο, αλλά αλεύρι ολικής άλεσης και άλλα τόσα "υγιεινά".



    Η σημερινή συνταγή, λοιπόν, ίσως σας ακουστεί εξαιρετικά υγιεινή για να τη δοκιμάσετε. Όμως, εάν έχετε ποτέ γευτεί ένα κομμάτι κέικ καρότου με άφθονη κρέμα τυριού ως επικάλυψη, τότε σίγουρα θα μπείτε στον πειρασμό να δοκιμάσετε αυτή τη συνταγή για pancakes με καρότο και μπαχαρικά. Δεν είναι η πρώτη φορά που φτιάχνω τις αγαπημένες σε όλους τηγανίτες (την προηγούμενη φορά με σιρόπι από μέλι, κανέλα και πορτοκάλι). Αυτή η συνταγή με καρότο δημιουργεί ιδιαίτερα ζουμερές τηγανίτες που αφήνουν τη γεύση της κανέλας, του μοσχοκάρυδου και του τζίντζερ έντονη.


Pancakes με καρότο και μπαχαρικά (carrot cake pancakes)

υλικά (για 6-8 τηγανίτες)

1 κούπα αλεύρι ολικής αλέσεως ή για όλες τις χρήσεις
2 κούπες τριμμένο καρότο
1 αυγό
2 κουταλιές καστανή ζάχαρη
1 κουταλάκι baking powder
1 κουταλάκι μαγειρική σόδα
3/4 κουταλάκι κανέλα
1/4 κουταλάκι μοσχοκάρυδο (nutmeg)
1/4 κουταλάκι τριμμένη πιπερόριζα (ginger)
1/2 κουταλάκι αλάτι
1 κούπα ξινόγαλα ή γάλα πλήρες
λίγη ποσότητα βανίλιας για άρωμα
λίγο βούτυρο για το τηγάνισμα

πώς θα το φτιάξω;
1. Σε ένα μπολ ανακατέψτε μαζί το αλεύρι, το baking powder, τη σόδα, την κανέλα, το μοσχοκάρυδο, την πιπερόριζα και το αλάτι και αφήστε στην άκρη.
2. Σε ένα μικρότερο μπολ χτυπήστε μαζί το αυγό με τη ζάχαρη και το ξινόγαλα. Έπειτα, προσθέστε τη βανίλια και το καρότο και ανακατέψτε ομοιόμορφα.
3. Μεταφέρετε το υγρό μείγμα με το καρότο σε αυτό με το αλεύρι και ανακατέψτε καλά. Το μείγμα για τις τηγανίτες είναι έτοιμο.
4. Ζεστάνετε ελαφρώς ένα τηγάνι σε μέτρια φωτιά προσθέτοντας λίγο βούτυρο. Όταν είναι έτοιμο προσθέστε προσεχτικά 1 με 2 γεμάτες κουταλιές από το μείγμα για pancakes (τηγανίτες). Μπορείτε να χειριστείτε ακόμα το άψητο μείγμα με διάφορες κινήσεις ώστε να έχει στρογγυλό σχήμα με τη βοήθεια του κουταλιού σας. Απλώς φροντίστε να το απλώσετε με κυκλικές κινήσεις όσο το δυνατόν καλύτερα.
5. Περιμένετε 1-2 λεπτά μέχρι να ψηθεί η μια πλευρά της τηγανίτας και έπειτα με τη βοήθεια μιας σπάτουλας αναποδογυρίστε την από την άλλη πλευρά. Ίσως την πρώτη φορά σας φανεί δύσκολο, αλλά θα μάθετε να τις χειρίζεστε με τον καιρό. Το κόλπο είναι να έχει ψηθεί καλά η πρώτη πλευρά πριν προσπαθήσετε να την αναποδογυρίσετε.
6. Ψήστε και από την άλλη πλευρά για 1-2 λεπτά.
7. Επαναλάβετε τα βήματα 4,5 και 6 για όσο μείγμα σας απομένει, επιλέγοντας ανάλογα το μέγεθος που θέλετε να έχουν οι τηγανίτες σας.
8. Σερβίρετε με λίγο μέλι ή καλύτερα σιρόπι σφεδάμου.




No comments :

Post a Comment